Monday, November 17, 2008

Yang Selalu Dingati...


Kenapa Saya Sukar Untuk Melupakan Dirinya..
Payah Sungguh Bila Dah Terpikat Pada Seorang Lelaki..
Terpikat Bukan Kerana Ketampananya
Tapi kerana Dirinya Yang Sukar Saya Temui..

Sejak Kami Mula Sekelas Di Sekolah Privet
Sejak Itulah Saya Terpikat Untuk Berkenalan Dengannya..
Tapi Bila Nak Berdepan Dengannya Untuk Berkata-kata, Saya Belum Sedia..
Pernah Juga Berkali-kali Saya Dengan Dia Face 2 Face Tapi Kat Dalam Bus Ajelah..
(Itu Pun Tak Berani Saya Nak Pandang Dia Lelama)

Yang Saya Tak Sangka Rumah Kami Berdua Searah..
Mungkin Kerana Itu Saya Sukar Untuk Melupakannya..

Saya Dah Pernah Terserempak Dia Bersama Ibu dan Adiknya
Dia Memang Seorang Anak Yang Penyayang dan Bertanggungjawab..


Bagaimana Saya Boleh Menyatakan Begitu?
Kerana Sikap Yang Ditunjukkan Itu Membuatkan Saya Yakin..

Mengapa Saya Yakin?
Saya Sendiri Sukar Untuk Perjelaskan
Hanya Allah Saja Yang mengetahui Apa Yang Saya Rasakan Terhadap Sikapnya..

Satu Saja Yang Saya Nak Komen Siapa Yang Melihat Dia, Akan Berkata Dia Sombong
Kerana Wajahnya Akan Sentiasa Nampak Serius Apabila Ia Berjalan Seorang Diri..

Sejujurnya Saya Telah Melihat 2 Orang Yang Berkelakuan Sebegitu Rupa
Tetapi Apabila Anda Berteman Dengan Mereka Anda Akan Merasa Selesa Kerana Mereka
Bukan Begitu, Mereka Amat Peramah Dan Saling Bantu Antara Satu Sama Lain..


Yang Paling Saya Tak Sangka-sangka Kembar Saya Mengenali Dirinya
Sewaktu Peraktik Di Hospital.. Saya Seperti Nak Menjerit Bila Dengar Berita Itu
Kerana Tidak Menyangka Ada Juga Kenalan Rapat Yang Mengenalinya..

Baru-baru Ini Saya Dapat Berita Di Fsnya Bahawa Tangannya Sedang Berbalut
Risau Juga Saya Dibuatnya, Saya Doakan Semoga Tangannya Cepat Sembuh..


Kini Dah Setahun Saya Tak Terserempak Dengannya
Mungkin Belum Saatnya Untuk Dpertemukan Lagi..


Cukuplah Sekadar Dcni Luahan Hati Saya.. Hanya Ingin Berkongsi Apa Yang Saya Rasakan..

Salam Manis Dari Saya ' N.A. Mengenai M.H. '

No comments: