Tuesday, June 22, 2010

..Sebulan Telah Berlalu..

Salam Semua.. Apa Khabar? Lamanya Tak Relax Kat Cni.. Ari Ni Dah Genap Sebulan 2 Hari.. Sebabnya Pc De Hal n Time2 Cuti Ni, Faham2 Ajelah.. Sebenarnya Banyak Story Nak Share.. Tapi Blum Sempat Nak Atur..

Khamis 21/5 Kami Tengok Wayang Citer Shrek.. Den Ari Sabtu Jejalan Kat Arab St n Iluma.. Bezz Juga Tempatnya.. Den Mak Blikan Baju Untuk Abang.. Harganya Sangat Berpatutan.. Den Kami Makan Di MFM.. Boleh Tahan Rasanya.. Paz Tu Jejalan Sampai Kat Ataz n Balik Naik Bus.. Ahad Duduk Drumah Saja..

Khamis 27/5 Saya Dengan Mak2 n Papa Ke JB Bli Brang n Singgah Kat Umah Nek Dayah Koz Ia Akan Berangkat Ke Tanah Suci Rabu Depan.. Masa Sarapan Pagi Tadi Memang Bezzlah Tempat Makan Yang Kami Pegi Tu.. Kedainya Ada Jual Bermacam macam Juadah n Paling Bezznya De Paru Greng Brempah.. Nyum2.. Tapi Takleh Makan Slalu.. Bahya.. Hee.. Ari Sabtunya Gi PP Paz Tu Makan Kat Tempat Biasa Den Gi MB.. Dah Lama Tak Kesana Sejak Kaki Mak Terseliur Masa Tu.. Den Kami Masuk Kat Tempat Sejarahnya.. Dari Sana Kami Makan Malam Kat Ktm TP.. Kebetulan Masa Saya Nak Duduk Saya Ternampak Bf Ira.. Masa Tu Tak Sangka Juga Koz Blum Pernah Berdepan Dengan Orangnya Selama Kenalan n Ingat Mesti Ira Ada Rupanya Tidak.. Bfnya Makan Dengan Mak Abahnya.. Den Dah Habiz Makan Kami Menuju Pulang Ke Rumah Masing2..

Kebetulan Pula Ari Ni 29/5 Last Day Prepaid.. Biler Dapat Tau Abah Tak Bli Yang Biasanya Jadi Termizzlah Balance Yang Ada Tu.. Nak Kirakan Banyak Jugalah Tapi Ape Nak Buatkan..

Khamis 3/6 Pegi Umah Cik Ros Celeb Jamil Nak Gi NS Ari Senin Depan.. Esoknya Kami Jalan Jap Kat CA Sambil Tunggu Riana Balik.. Den Kami Ke Rumah Mama Pegi Pasar Malam.. Esoknya Kami Ke Iluma Skali Lagi Tapi Kali Ni Ramai2.. Den Kami Bli Baju n Kasut Paz Tu Makan Kat MFM Skali Lagi.. Masa Tu Terserempak Dengan Rudy.. Ari Seninnya Baru Tengok Ia Dalam Rancangan Jus!.. Setelah Itu Kami Ke Tamp Makan Kat TT..

Selasa 8/6 Citer With You Dah Tamat.. Not Bad Citernya.. Tak Sangka Kisah Akhirnya Bgitu.. =D
Rabu 9/6 Cik Hasnah Bawa Botok2 Yang Mak Tempah Ari Tu.. Rasanya Memang Bezz Dengan Pedazznya n Ulam2nya.. Fuh Tak Rugi Bli.. Harganya Pun Berpatutan.. $3 Aje.. Yang Penting Dah Bli Makan Trus Jangan Simpan2 Nanti Rasanya Kureng..

Ari Ni Juga Hari Lahir Adik Spupu Saya M.N.A. Yang Ke 15 Tahun.. Saya Suka Sangat Panggilnya Ariffin.. Tak Tau La Kenapa.. Dialah Adik Spupu Yang Paling Dekat Dengan Saya Dari Kecil Lagi.. Kalau Time Pegi Bercuti Saya Dengan Dia Aje Yang Ikut Dengan Mak Abah Kami..
KI Doakan Semoga Ariff Sihat Panjang Umur, Berjaya Dalam Pelajaran & Berbakti Pada Papa n Mama.. KI Yakin U Can Do It.. Jangan Nakal2 Tau Always Dengar Kata n Buat Ur Mama n Papa Bahagia.. ;D

Esoknya Saya Dengan Mak Abah Ke Rumah Mak Long Sham Koz Ia Nak ke Tanah Suci Dengan Suaminya Pada Ari Senin Depan.. B4 That Bli Pape Sket.. Paz Tu Mak long Sham Hidangkan Mi Greng n Kuih Muih.. Yang Penting Teh Susu or Kopi Susu Mesti Ade.. Hee.. Bezz Uuu Kalau Mak Long Sham Yang Buat.. Masa Tu Pak Long Siraj Buka Cite Om Shanti Om Jadi Terlekat Sampai 10.30 Malam.. Hehee.. Bukan Selalu Dapat Jumpa n Duduk Lelama.. Slalunya Stahun Skali Baru Jumpa Tapi Kalau Tahun Ni Panjang Umur 4 Kali Jumpa.. =)

12/6 Celeb Befday Ariff Kat Pit PRP.. Masa Tu De Gak Kejadian Yang Mengerikan Koz De Sorang Lelaki Ni Acuh Pisau Kat Gfnya.. Dari Caranya Mungkin Gfnya Tu Yang Buat Hal Dlu.. Jadi Si Lelaki Emosi, Tu Yang Sampai Acuh2 Pisau.. Nasib Masa Tu Akalnya Masih Waras Kalau Tak Da Bizz Da.. Tu Pun Sampai 3 Kreta Polis Datang Dtempat Kejadian.. Tengok Memangla Kesian Tapi Dia Silap Kerana Bertindak Terburu buru.. Kalau Si Gfnya Act Pula Masa Si Lelaki Tu Acuh Pisau.. Ish3 Cam2 Kerenah.. Masa Tu Sampai Pagi Tak Tidur Koz Main Monopoly Dengan Spupu2.. Yang Lain De Dah Balik Siang.. Dari Sana Gi Makan Kat McD.. Paz Tu Balik n Tdo Sepuas puasnnya..

Isnin 14/6 Mak Dah Tutup Kelas 2 Minggu.. Jam 3 Kami Menuju Ke Airport.. Skitar 4 ptg Jumpa Mak Long Sham Dll Kat Polar Cafe.. Time Tu Juga Dapat Msg Dari S, Rupa2nya Dia baru Aje Balik Dari Thai.. Tapi Tetiba Msgnya Terhenti Sampai Dctu Saje.. Den Duk Sampai Kol 6 Hingga Mak Long Sham n Pak Long Siraj Masuk.. Masa Tu Maya Pun Ada Gak.. Lagi Cuti.. Den Dari Sana Kami Ke DE.. Ingatkan Nak Tengok Wayang Tapi Tak Jadi Koz Time Tak Sesuai.. Den Makan Kat BK Paz Tu Gi Bli Baju.. Masa Tu Kami Lihat Baju2 Kat Depan NTUC Den Tetiba Saya Nampak 3 Orang Perempuan Sedang Lihat2 Baju Den Masa Mak Nampak Seorang Lelaki Ada Dtepi Mak Tanya Adakah Ia Penjual Dctu, Dengan Sopan Ia Jawab Tidak Kerana Ia Temankan Kawan2 n Temanitanya.. Kemudian Masa Ia Nak Beredar Ia Dengan Sopan Meminta Diri Dengan Mak n Mama Masa Tu Saya Lihat Ia Beri Salam Kemudian Saya Beritahu Mak.. Setelah Jawab Salamnya Saya Agak Terpana Kerana Selama Ini Sukar Nak Lihat Remaja Yang Bertutur Sebegitu.. Rasa Cam Wow.. Hee.. Alhamudlillah Sejuk Prut Ibunya Yang Melahirkan.. InsyaAllah Smoga Ramai Lagi Bersikap Sepertinya.. Harapan Saya Agar Temanitanya Tidak Mensia siakannya.. Opss Tkleh Puji Lebih2 Nanti Orang Tu Terperasan Plak.. Hehee..

Khamis 17/6 Saya Berkenalan Dengan Seseorang Yang Namanya Bermula Dengan H.. Sekali Lagi.. Tanpa Dsengaja Ia Termizz Kol Kat Hp Saya.. Saya Msg n Tanya "Siapa Dsana?" Dari Situ Ia Jelaskan Yg Ia Tersalah Nombor n Then Ia Ingin Berkenalan Kalau Saya Sudi.. Setelah Dfikir2 Ok Saya Trima Perkenalan Ini..

Jumaat 18/6 Gi JB Tdur Umah Bik Simah Sampai Ari Ahad.. Yg Bezz Masa Gi Giant Plentong n Pasar Malam Kat Umah Bik Simah.. Hee.. Ais Krim Yang Dcari Pun Dah Dapat Makan.. =D

No comments: