Sunday, May 17, 2009

..Rahsia Hati..


Kejadian Yang Tidak Diingini Terjadi Jua..

Saya Sangkakan Senyumannya Itu Membuka Kisah Baru..
Tetapi Lain Pula Yang Terjadi..
Saya Tak Menyangka Sampaikan Ada Yang Terikut ikut Hingga Kini..
Saya Paling Benci Dengan Sikapnya..
Kita Seperti Tunggul Dibuatnya.. Dari Reaksinya Bersalaman Juga Seperti Nak Tak Nak..
Tak Ikhlas Mengukirkan Senyuman.. Ucapan Yang Dikeluarkan Pun Sekadar Berbasah Basi..
Apa Yang Difikirkan Terhadap Kami Pun Saya Tidak Mengerti..
Sangkaannya Kami Ini Apa.. Saya Tak Pernah Membenci Orang Sebegini Rupa
Tapi Dengannya Saya Dah Tak Boleh Bendung Lagi..
Saya Seperti Ingin Meluahkan Saja Apa Yang Terbuku Dihati Saya Ini..
Saya Nak Tahu Apa Yang Dia Tak Puas Terhadap Kami.. Bukan Kami Pun Tapi Saya..
Kenapa?? Saya Fikirkan Setelah Mengajak Dewasa Akal Fikiran Itu Semakin Matang Dan Kelakuan
Semakin Sopan.. Tapi Tidak Semuanya Masih Serupa Seperti Dulu..
Kalau Marah Orang.. Tak Tengok Kanan Kiri.. Main Terjah Saja..
Lukakan Hati Orang.. Tak Menghormati Orang Yang lebih Veteran.. Buat Dek Saja..
Begitu Ke Sikap Yang Harus Ada Dalam Diri Kita Selamanya??
Tentu Tidak Kan.. Dari Sekaranglah Harus Dperbaiki Untuk Berubah..
Tapi.. Manusia Selalu Leka.. Apabila Terjadi Sesuatu Musibah Baru Ia Tersedar..

Luahan Hati Ini Bukan Tuju Pada Sesiapa Hanya Emosi Yang Menguasai Diri..
Walau Benar Sekalipun Biar Ia Menjadi Rahsia Hati..

No comments: